ایمنی در شبکه توزیع برق

ایمنی در شبکه برق بسیار مهم می باشد و باید توجه بسیار ویژه ای به این موضوع مهم داشت، در مطلب زیر برای افزایش ایمنی در شبکه توزیع برق مواردی را مورد بررسی قرار می دهیم:

1- استفاده از تجهیزات و تابلوهای الکتریکی استاندارد و با کیفیت : انتخاب و استفاده از تجهیزات الکتریکی با استانداردهای ایمنی و مورد تایید مراجع ذیصلاح مورد نیاز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

2- نگهداری و بازرسی دوره ای : کلیه لوازم و تجهیزات الکتریکی باید به صورت دوره ای و منظم مورد بازرسی ونظارت قرار گیرند تا در صورت مشاهده هرگونه نقص و ایراد در سریع ترین زمان ممکن مورد تعمیر و یا تعویض قرار گیرند.

3- علایم ایمنی : استفاده از علایم و نشانه های ایمنی مناسب برای هشدار دادن به افراد در مورد خطرات الکتریکی و رعایت موازین ایمنی در توزیع برق بسیار مهم است.

4- آموزش مستمر : آموزش و تمرین دادن افرادی که در شبکه توزیع برق در حال فعالیت می باشند از موارد بسیار مهم جهت جلوگیری از خطرات، حوادث و رعایت بیشتر ایمنی می باشد.

5- استفاده از تجهیزات ایمنی و حفاظتی : استفاده از تجهیزات ایمنی مانند دستکش عایق، کلاه ایمنی و لباس کار مناسب کار در شبکه برق و .. سهم بسزایی در رعایت ایمنی و جلوگیری از حادثه دارد.

با رعایت موارد فوق میتوان ایمنی در توزیع برق و فعالیت در شبکه های برق را به منزله اولویت قرار دهیم و خطرات و حوادث ناشی از شبکه برق را کاهش دهیم.

این پست را به اشتراک بگذارید: